Az álláskeresés legfőképp (ön)marketing, a személyes márka építése, aminek előkészítése már akkor elkezdődik, amikor még nem is gondolunk a munkahelyváltásra. Mivel 2022-t írunk, ezért mindezt elsősorban az online térben kell megtenni. Mutatjuk is hogyan érdemes.
A szövegszerkesztőben összekalapált sablon önéletrajzok ideje ugyanis nagyrészt lejárt. Manapság már a különböző internetes platformon mutathatjuk meg leginkább magunkat szakmailag, ha akarjuk és merjük, és persze győzzük idővel, munkával. A Linkedin és a Facebook alapvető fontosságú, de írhatunk szakmai blogot, s persze pöröghet az Instagram és a TikTok is, ha nagyon akarjuk. A legfontosabb, hogy megmutassuk magunkat.
Kezdjük a Facebookkal, ahol leginkább speciális álláskereső csoportokban és szakmai csoportokban van esély elcsípni egy jó állást, az üzenőfaladra kiírt „állás keresek” bejegyzés vajmi kevés sikerrel kecsegtet. Ami a profilodat illeti, ne csupán a kutyádról vagy a kertedről legyenek képek, ahogy idióta játékok eredményeit igazoló fotókkal sem kell teleszórni mindent.
A fontos, hogy legyenek rólad, a profil tulajdonosáról is vállalható fotók. Gondolj csak bele! Az álláskereső csoportokban is az első dolga a leendő munkaadónak, hogy rákattint a profilodra. A többit magyarázni sem kell.
Persze az is lehet, hogy nem akarod nyilvánosra állítani a profilod, mert a magánéleted nem tartozik másra, csak rád és a barátaidra. A teljesen zárt profilon két infót viszont mindképp ossz meg: a Linkedin profilod linkjét és a szakmai titulusod. Ha egy toborzó kutat utánad, érteni fogja a célzást, hogy ugorjon tovább a szakmai oldaladra.
A Linkedinen a semmitmondó önmeghatározások helyett törekedjünk arra, hogy megtalálhatóak legyünk. Tudják ki vagyunk és mivel foglalkozunk, mihez értünk. A nevünk mellett kulcsszavak alapján akadnak ránk a fejvadászok és a keresőrobotok is, erre érdemes gondolni a profil kialakításánál.
A lényeg tehát: a Linkedin profilod minden időpillanatban legyen alkalmas arra, hogy az érdeklődők lássák, kivel van dolguk. Akkor is, ha állásról, akkor is, ha üzleti ügyben akarnak tárgyalni veled. Ha pedig mindenképp állást váltanál, csak be kell kapcsolnod az „open-to-work” kapcsolót, s jöhetnek az ajánlatok.