A globális gazdasági nehézségek ellenére sem áll meg az élet a cégeknél. Ugyan instabil környezetben toborozni komoly kihívás, ám minden olyan intézkedés, ami az álláskeresők cégbe vetett bizalmát erősíti, segítheti a HR-osztály munkáját.
Három fontos terület van, amelyre érdemes jobban odafigyelni, ha hatékonyabban akarunk toborozni. Az első a mentoring rendszer. A tudásmegosztás fontosságáról már több alkalommal is írtunk, s ezen a területen is kulcskérdés, s egyben a versenyképesség zálogát jelentheti a cégek által koordinált, egységes alapon nyugvó szakmai know-how átadása a tapasztalt és a még betanuló kollégák között.
A legolcsóbb és legkézenfekvőbb megoldást az e-learning rendszerek alkalmazása jelenti, amelyeket érdemes kiegészíteni a mentoring rendszerrel. Előnye, hogy az újonnan érkező közvetlenül kap segítséget, konkrét személyhez fordulhat, ha problémája akad, de érdemes megjegyezni, hogy a mentor személyére és teljesítményére is pozitívan hat, ha rendszeresen érzi, megtapasztalja, hogy elismerik őt, felnéznek a munkájára.
A második fontos terület a mobilitás ösztönzése. Tudjuk, kis hazánkban jellemző, hogy az emberek nem szeretnek sokat utazni a munkahelyükre. Ha azonban mégis tömegesen van szükség munkaerőre, akkor ennek kiküszöbölésére érdemes megfordítani az eddigi gondolkodást, s az utazástámogatás helyett munkásszállást biztosítani a dolgozóknak. Különösen az energiaárak elharapódzása miatt lehet hatalmas extra juttatás egy dolgozó számára mindez, ráadásul részben kiválthatja a béremelés igényét.
A fenti két terület a munkáltatói márkára is pozitívan hat. Azért, hogy a meglévő és leendő beosztottak egyaránt pozitív kontextusban gondoljanak a munkáltatóra, minél több nekik szóló, számukra vonzó gesztusra, élmény közvetítésére van szükség. Ha tudjuk, mi okoz elégedettséget a dolgozóink körében, akkor tudjuk azt is, hogy a leendő kollégáink mire vágyhatnak. Ezt a tudást kell megvillantani a toborzási kommunikációban. Így pozitív képet alakíthatunk ki azokban, akikre igazán szükségünk van.