Facebook pixel

A visszajelzés mindenkinek fontos, főképp a munkahelyen, ahol a fejlődés garanciája is egyben, ha időről-időre értékelik teljesítményünket. Fontos azonban, hogy a helyén tudjuk kezelni, ha nem csupán pozitívumokat hallunk. 

Az első lépés ahhoz, hogy professzionálisan kezeljük a visszajelzéseket az az, hogy megköszönöd őket még akkor is, ha abban a pillanatban, amikor kapod, nem értesz velük egyet. Nem kell rögtön védelmi pozícióba vonulni és mentegetni magad még akkor sem, ha nem esik túl jól a felettesed/kollégád véleménye.  Ha ugyanis elkezdesz védekezni, azzal azt közvetíted, hogy nem tartod fontosnak, amit a másik mond, és nem is akarsz tenni azért, hogy fejlődj. Ráadásul, ha megköszönöd a kritikát, azzal azt is kimutatod, hogy tiszteletben tartod a másik idejét és energiáját, amit azzal töltött, hogy átgondolja a munkahelyi teljesítményedet és elmondja neked a véleményét.

Mindez azonban csak a kezdet. Ahhoz, hogy valóban hatékony legyen a beszélgetés, gondold át, hogy mit is akar pontosan mondani a másik. Ha úgy érzed, hogy nem biztos, hogy érted a kritikát, akkor kérdezz vissza bátran és kérd meg, hogy fejtse ki részletesebben és mondjon konkrét példákat. Így nem lesz félreértés köztetek, s látni lehet, hogy érdekel a másik mondanivalója.

A beszélgetés után aztán gondold át, hogy mi mindent fogsz változtatni a jövőben azért, hogy hatékonyabban teljesíts. Írhatsz listát vagy tervet is. Fontos, hogy ezt oszd meg azzal is, akitől a visszajelzést kaptad. Azt is jelezheted, hogy rendszeresen szeretnél visszajelzést kapni a munkádról, hogy lásd, miképp sikerült beépíteni a tőle kapott tanácsokat.