Vezetőként úgy tehetsz a legtöbbet az embereidért, hogy támogatod és segíted őket, ellátod őket jótanácsokkal, tisztázod a feladataikat, s megismered pontos helyzetüket. Azért vagy vezető, mert felelősséggel tartozol értük.
Egy vezető feladata nem elsősorban az, hogy mindig az emberek kedvét keresse. Elegendő az, ha korrekt, valamint a mások és a saját jóllétével is egyformán törődik. Egy új munkahelyen érdemes ismerkedni, hiszen a véleményalkotáshoz információ kell. Beszélgetni, beszélgetni, beszélgetni. Ez a kulcsszó, hogy megismerd, a munkatársak milyen problémákat tartanak égetőnek, amit neked rögvest meg kellene oldanod.
Akadnak olyan helyzetek is, amikor kiderül: egy csapat egy emberként utál egy másik munkatársat. Adódna a válasz a helyzetre: tégy kedvére mindenkinek és búcsúzz el az illetőtől!
Ám nem mindig az egyszerű megoldás a jó. Tegyük fel, hogy a kiállhatatlannak vélt kolléga rutinos szakember, ismer mindenkit és minden el tud intézni, azaz a cég szempontjából fontos a jelenléte, ám mostanában rosszul teljesít.
A jó válasz itt is a beszélgetés helyzetre. Kicsit több időbe kerül, de megéri a fáradozást, hiszen kiderülhet, hogy az érintett munkatárs szorong, emiatt dolgozik késésekkel. A probléma az is lehet, hogy mindenkinek a kedvére szeretne tenni, ezért egyetlen feladatra sem mond nemet. Tehát a probléma gyökere az, hogy ellepik a feladatok, és akiknek a kedvére akart tenni ezekkel a vállalásokkal, türelmetlenül várják a feladat elvégzését, ha nem kapják meg azonnal, amit kértek, panaszkodnak a nagyfőnöknek. Nem látják, mennyi feladatot zúdítottak rá összességében.
Tehát a megoldás a feladatok újratervezése, így egy értékes embert lehet megmenteni a cégnek. Ez a támogató vezetés.